Søvn og rejse

22. august 2018

Alder:
7 mdr.

Søvn og rejse

Hej Helen.

Tak for din hjælp sidst. Det gik så fint med at far passede. Han klarede også nætterne og med kæmpe forskel han var kun oppe x 1 eller slet ikke for at få flaske med mme.

Nu står vi og skal på ferie i 14 dage i udlandet hele familien med mine forældre. Vi har fået checket hans øre i sidste uge og de er fine. Ingen væske mm.

Jeg er så nervøs for om det kommer igen, bør vi få checket ham igen i denne uge inden afrejse lørdag???? Vi har fået imacillin med hvis nu han skulle få møb og der er planlagt dræn om 1 måned ...

Annonce

... hvis vi ønsker dette.

Mit andet spørgsmål er. Han er begyndt de sidste 3 dage at vågne x 2 om natten og står op 05.30. 05.30 er fint for sover 18.30. Men er det ok jeg giver ham mme 180 ml x 2.
Eller skaber jeg en dårlig vane eller er det blot en periode ???? Kan kun få ham til at sove videre ved at give flaske. Bør vi gøre noget aktivt for at undgå de 2 opvågninger???

Han drømmer mere og har en tendens når han skal Falde i søvn at han svinger frem og tilbage i underlaget hans ene arm. Er det typisk ?

Med venlig hilsen
Mie.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor